Bu Blogda Ara

1 Ocak 2020 Çarşamba

İstanbul Araştırmaları Anabilim Dalı

Bu anabilim dalı hakkında toplanan veriler, tezli yüksek lisans programına aittir.

Başvuru Süreci


İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul Araştırmaları Anabilim Dalı'na, Ocak 2020 sıralarında, başvuru sürecinde istenen evrak.

1) Lisans diplomasının aslı veya onaylı sureti
2) Transkrip belgesinin aslı veya onaylı sureti
3) ALES ÖSYM çıktısı. En az 65 olmalıdır.
4) YÖKDİL ÖSYM çıktısı. En az 50 olmalıdır.
5) Son 6 ayda çekilmiş 4,5 x 6 cm 3 adet vesikalık
6) Yeni nüfus cüzdanının fotokopisi
7) Diploma veya mezuniyet belgesinin noter veya kurum fakülte onaylı sureti
8) E-Devlet üzerinden alınmış askerlik durum belgesi
9) E-Devlet üzerinden alınmış adlî sicil kaydı
10) Başka bir üniversitede aktif öğrencilik varsa, AKSİS referans numarası ile Halk Bank'a yatırılan harç dekontu. (Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi, WEB Tasarım ve Kodlama önlisans programından henüz mezun olmadığım için, harç ödemek zorunda kalmıştım).

Diğer bilgiler açısından, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü'nün genel kabul koşulları
http://ebs.istanbul.edu.tr/home/universite/?id=kabul


Müfredat ders listesi

Anabilim Dalı'ndan Sorumlu Olanların Elektronik Ortamda Yanıt Verme Süreleri Hakkında

Bu şekilde bir başlık açmak, pek hoş olmayacak ama aşağıdaki yazışmaların tarih farklarını görmenizde yarar olacağını düşünüyorum. Peki sonuç nedir? Süreci siz kendiniz takip edeceksiniz veya kovalayacaksınız.

Bu belge bitirme sınavı harf notu açıklanmayan sorunlu bir ders için AKSİS sistemi üzerinde işlem yapılmasını talep etmek hakkındadır. 24 Temmuz 2020 Cuma tarihinde yazılan iletiye 24 Ağustos 2020 Pazartesi günü cevap verilmiştir. Takdir sizin.
 

Bu belgeler ise 2020 güz dönemi ders seçim süreci hakkındadır. Hangi dersin neye göre seçileceği hakkında bilgiler yer almaktadır. Buna göre anabilim dalı başkanının bir dersini almak zorundasınız ve o ders sırasında bu dersi kendi şevkinizle seçtiğinizi göstermeniz gerekir.

Yönetmelik

2020 güz - 2021 bahar dönemi için belirlenmiş akademik takvim. Güncellenir, siz takip edip kovalamazsanız ruhunuz duymaz.

İstanbul Araştırmaları Anabilim Dalı'nın 2020 güz dönemi haftalık ders programı. Bu duruma göre değişebilir. Hocalarla irtibat halinde olmalısınız.

Bu belge 2020 güz döneminde ders seçim ekranında gözükmeyen dersler için AKSİS sistemi üzerinde işlem yapılmasını talep etmek hakkındadır. 4 Kasım 2020 Çarşamba tarihinde yazılan iletiye hâlâ cevap verilmemiştir.


2020 Güz döneminde korona virüs nedeniyle uzaktan yapılan sınavlar için aşağıdaki sunucu kullanılmıştır. Bazı derslerin sınavı buradan yapılmıştır. https://iusinav.istanbul.edu.tr Sitedeki her hareketin, karşı taraftaki yönetici tarafından görüldüğü iletilmiştir.

Canlı ders listesi için: http://oys.istanbul.edu.tr

Canlı ders takvimi için: http://oys.istanbul.edu.tr/dersler/takvim adreslerine gidiniz.

Derslerde eski harita kullanmak isteyenler için David Rumsey'in arşivine göz atabilirsiniz: https://www.davidrumsey.com/

Devlet arşivlerinden belgelere erişmek için: http://www.devletarsivleri.gov.tr/ adresi üzerinden e-devlet kullanıcı bilgileriyle erişim sağlayabilirsiniz.

İstanbul Üniversitesi'nin katalogundan çeşitli içeriklere erişebilirsiniz: http://katalog.istanbul.edu.tr/client/tr_TR/default_tr

İstanbul hakkında yapılmış 10 ciltlik bir çalışmaya https://istanbultarihi.ist/icindekiler adresinden erişebilirsiniz.



Şubat 2021'deki paylaşılan eski fotoğraf arşivi:
http://collections.albert-kahn.hauts-de-seine.fr


Paylaşılan diğer URL listesi:
https://www.library.universiteitleiden.nl/subject-guides/islamic-world-special-collections#the-islamic-world-as-research-area,languages-and-cultures,access

Eyüp Sami YAVAŞ:
https://apos.to/?referrer=5fbedf835bb6b700080eccfd

Başak OĞUZ:
https://oajournals.fupress.net/index.php/cromohs/debate

Safa Ahmet GÜRBÜZ:
https://b-ok.as

İrini DİMİTRİOĞLU ABACI: https://www.miam.itu.edu.tr

http://images.doaks.org/artamonoff/

TERKEDİLMİŞ BÜYÜKADA RUM OKULU (Altyazılı)
https://youtu.be/l5QjcIPieQQ

Hala Hatirliyorum, Büyükada - Akillas Millas
https://youtu.be/prSjT6Yo8Oc

Şerif Yenen İle Kariye Müzesi
https://youtu.be/yrU7Pa8Qacg
https://youtu.be/MaBeuiNH1tU

Şerif Yenen ile Ayasofya - 1. Bölüm
https://youtu.be/NIhM98nUyS4
Şerif Yenen ile Ayasofya - 2. Bölüm
https://youtu.be/QA6aQ7T7BWQ
https://youtu.be/3dwYeIBbdTw

https://konusankitaplik.mkutup.gov.tr
http://gutenberg.org
http://gen.lib.rus.ec
https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/textbooks
https://www.hathitrust.org/digital_library
https://katalog.marmara.edu.tr/yordambt/yordam.php
https://sanskritdocuments.org/scannedbooks/asiallpdfs.html
https://www.openculture.com
https://www.berliner-philharmoniker.de/en/titelgeschichten/20192020/the-berlin-phil-series/
https://www.metopera.org
https://film-grab.com/tag/screenshots/
https://nisanyanmap.com
http://www.nit-istanbul.org/kielarchive/index.php
https://www.un-ilibrary.org
https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/
https://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/tutanak_dergisi_pdfler.meclis_donemleri?v_meclisdonem=0
https://www.europeana.eu/en/collections/topic/190-art
https://www.loc.gov
https://images.nasa.gov
http://www.millikutuphane.gov.tr
https://services.tubitak.gov.tr/edergi/edergi.htm;jsessionid=I5pf40GMI3SGFzdU0B8EP73b
http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/GAZETE/
https://online-learning.harvard.edu
http://mimaremin.net/category/makale-pdf/

Semavi Eyice ile İstanbul - Şehrin İlk Sakinleri
https://youtu.be/6G2DUoQekCk

https://www.nationalgeographic.com/history/2020/11/why-istanbul-byzantine-heritage-hidden-plain-sight/
https://kulturenvanteri.com/yer/cesme-capa/
https://dergipark.org.tr/tr/pub/yillik/issue/58492
https://anvaka.github.io/city-roads/
https://open.spotify.com/episode/0sDEE8ZmI6MwcOE8H4ryVJ?si=0EebT4RHQiyWOpQVPdBwUg&context=spotify%3Ashow%3A0mZOj3wRirynfW3VR7pQJK
https://instagram.com/lojascomhistoria_lisboa?igshid=164tydj8t5kt3
https://www.zdergisi.istanbul
https://www.zdergisi.istanbul/makale/semavi-eyice-ile-roma-ve-bizans-doneminde-su-89
https://www.zdergisi.istanbul/makale/klasik-turk-siirinde-su-ile-ilgili-metaforlar-146
http://www.turkishculture.org/traditional-arts/miniatures/life-in-istanbul-785.htm

Life in Istanbul in 1582
https://youtu.be/FbmgnapP5w8

https://anamed.ku.edu.tr/kutuphane/katalog-tarama/

İstanbul'u tanıyor muyuz? Kentin Tarihini Sikkelerden Okumak - Oğuz Tekin
https://youtu.be/oxHakrI2FxA

https://arsivankara.atilim.edu.tr/?wsName=GAMOS&Tab=DLV
https://soundcloud.com/anamedlibrary
https://www.gutenberg.org/
https://www.oldbookillustrations.com/
https://kottke.org/20/02/database-of-old-book-illustrations
https://www.ataturkansiklopedisi.gov.tr/bilgi/Giri%C5%9F
https://www.scribendi.com/academy/articles/free_online_journal_and_research_databases.en.html
http://www.istanbulurbandatabase.com/
http://dighum.uantwerpen.be/ottomandiplomats/
https://archive.org/search.php
https://www.facebook.com/HaberturkTV/videos/517266182580985
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_academic_databases_and_search_engines
https://www.sebahjoaillier.com/
https://www.dunyabizim.com/portre/abdullah-biraderler-den-pascal-sebah-a-eski-istanbul-fotografcilari-h28314.html
https://campuspress.yale.edu/modernismlab/
https://archive.org/details/texts
https://dp.la
http://writersinspire.org
https://openlibrary.org
https://pictures.royalsociety.org/home
https://classic.europeana.eu/portal/en
https://saltonline.org/tr

Süha Arın Belgeselleri
https://www.youtube.com/c/Mtvfilm/videos

https://mimaridusunce.com/detay?yaziId=2040

https://www.vgm.gov.tr/yayinlar/dergi-arsivi?Page=1&BroadcastMagazineId=2
https://mss-cat.trin.cam.ac.uk/manuscripts/uv/view.php?n=O.17.2&fbclid=IwAR0sYJfJiQWoHlQ-0EiNdrawdoVnOn2sEvE9lcU-KArz413VXt4wGO1yT9Y#?c=0&m=0&s=0&cv=3&xywh=-3495%2C-1%2C13781%2C8181
https://www.nationalgeographic.com/culture/all-over-the-map/
http://www.nit-istanbul.org/kielarchive/index.php
http://www.loc.gov/pictures/search/?st=grid&co=ahii
http://gertrudebell.ncl.ac.uk/photos.php
https://librarydigitalcollections.ku.edu.tr/en/
https://www.europeana.eu/en/collections/topic/48-photography
http://dighum.uantwerpen.be/ottomandiplomats/
https://www.bsb-muenchen.de/en/
https://archive.org/details/dulturk?&sort=-downloads&page=3
https://independent.academia.edu/kebikeckebikec
https://www.metmuseum.org/art/collection
https://libguides.ku.edu.tr/az.php?a=all&q=proquest
https://www.akademikaynaklar.net/?s=08
https://www.loc.gov/search/?fa=subject:istanbul%7Clocation:istanbul&sp=1
http://www.servetifunundergisi.com/



23.02.2021 Salı tarihinde edinilen bilgiler:

Prof. Dr. Ahmet KALA, tez danışamnı ve tez konusu belirlemek için ayrı ayrı form doldurmak istemediğini danışmanı, konuyu netleştirdikten sonra kendisine haber verilmesini söyledi.

Sonra kütüphanelerin ödünç kitap vermemesini ve söz konusu kitaplığın kapalı olduğu konusu üzerine, kendisine toplu bir liste ve belirlenmiş bir gün verilirse, o gün İktisat Fakültesi ek bina 2'de, en üst kattaki kitaplığı açtırabileceğini söyledi.


İktisat Fakültesi Ek Bina 2



25.02.2021 Perşembe tarihinde edinilen bilgiler:

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde İstanbul Araştırmaları Anabilim Dalı öğrenci işlerine bakan memur Serdar Çölen, ders seçimlerinin bütünleme sınavları nedeniyle uzadığını söyledi.

Yüksek lisans tezinin en erken 11 ayda teslim edilebileceğini, en geç 5 yarıyılda yani 2,5 yılda teslim edilebileceğini söyledi.

Kayıt dondurma hakkının en fazla 1 yarıyıl yani 6 ay olarak verilebileceğini bildirdi. Bunun da tez yazımının 24 üncü ayında 1 defaya mahsus yapılabileceğini söyledi.

Başka üniversitede AUZEF, Eskişehir AÖF, Atatürk AÖF gibi önlisans, lisans programında AKTİF olan öğrencilerin harç yatırmaları gerektiğini, bu kapsamdaki öğrencilerin AKSİS'ten harçlarını takip etmek gerektiğini, harç yatırıldığına dair makbuzun teslim edilmesine gerek olmadığını bildirdi.


Sosyal Bilimler Enstitüsü
9.3.2021 Salı, 15:48 tarihinde İbrahim Enes ÖZKAN'ın Merve ACAR'a ilettiği mesaj:

"Enstitü hocaların bilgisi olmadan bütün dersleri açmış, bu sebepten, ders programında görülmeyen ama açık dersler varmış. Halbuki bazı hocalar hasta, bazı hocaların ders programı uygun değil, dedi. İşte o derslerin listeden çıkarılması gerekiyormuş, bu akşama kadar. Kendisi de bu akşam kalan diğer derslerin kontenjan artırımını yapacakmış, böylelikle herkes ders alabilecek endişe etmesinler, dedi. Yani ders programında günü ve saati belirlenmemiş derslerden seçtiyseniz, bu akşama kadar (onları seçim dışı) bırakmanız gerekiyormuş, açık kalan kredileriniz için kontenjan artırımı yapılacak, diğer derslerden seçim yapabilirmişsiniz bu akşam."

Orijinal ileti:

12.03.2021 Cuma tarihinde önemli bir gelişme
Resmi olarak seçmeli olmasına rağmen anabilim dalı kurucusu Prof. Dr. Ahmet KALA'nın derslerinden bir tanesini seçtirme konusundaki diretme ve anabilim dalının verimsiz seyri üzerine 2021 bahar dönemi ders seçimleri sırasında şöyle bir gelişme kaydedilmiştir. B. O. adlı öğrenci 12.03.2021 Cuma 09:50:15 tarihinde, İbrahim Enes ÖZKAN'a şunları iletmiştir:

Enes Bey Merhaba, 

İyilikler dilerim. Bu toplu cevabınızdan öğrencilerden "benzer içerikli" mailler almanızı öğrencilerin benzer sorunlar yaşadığına ve ortak bir çözüm aradığına dair bir işaret kabul ettiğinizi varsayıyorum. Ben de herkes adına değil ama herkese ulaşacak bir cevap yazayım. Kendi payıma bu bölümden beklentilerim farklıydı, umutluydum ama geldiğimiz noktada hayal kırıklığı yaşıyorum. Hocalarımızdan da duyduğunuz üzere biz meraklı, öğrenmek isteyen, gayret eden bir öğrenci grubuyuz ve şahsen ben birkaç başlık arasına sıkışmış bir İstanbul Araştırmaları programını bu merakı karşılamaktan ve tatminkâr olmaktan uzak buluyorum.

Derslerin açılmaması için kullandığınız "her dönem açılmıyor" ifadesi, seçtiğimiz bölümün kader kısmet üzere işlediği hissini yaratıyor. İstanbul Üniversitesi gibi bir üniversitede daha farklı bir yaklaşım olmasını beklerdim. Bu dersler açılmıyorsa, İstanbul 
Araştırmaları programının oluşturmuş olduğu havuzdan başka dersler açmasını, öğrenciyi mağdur etmemesini, hiç değilse farklı bölümlerden ders seçmenin önündeki engeli kaldırmasını beklerdim. Ne diyelim biz şimdi? "Nasip değilmiş, işte bize de bu dönem denk geldi" mi diyelim? İstanbul deyince akla gelebilecek bin tane dersten birkaç ders arasına sıkışmak çok moral bozucu. Bu üniversitenin hali hazırda İstanbul başlığı altında ders veren nice bölümü var. Antropoloji, Bizans, Geç Antik Çağ, Sosyoloji, Arkeoloji, Sanat Tarihi, Mimarlık Tarihi, İklim, Mülteciler gibi alanlardan, başlıklardan neden ders alamıyoruz? Neden bize vaad edilen dersler açılmayınca bölümü yürütenler olarak yerlerine yeni dersler düşünülmüyor? Bu soruyu sormak hakkımızdır. Bizim için değilse de bizden sonrakiler için bir ışık yakalım.

Dünyada kent çalışmalarının niteliğini ve kapsamını düşününce, güncel meselelerin kent çalışmaları içindeki payını düşününce insan bu bölümün ders içeriklerinin bambaşka olabileceğini hayal etmeden duramıyor. Hele de İktisat gibi bir bölümün altında... 

Şüphesiz bir başka soru da ders zorunluluğu üzerine. Bizim muhatabımız sizsiniz. Sizden "ben asiste ediyorum"un ötesinde cevap alamamak üzücü. Ahmet Hoca'ya ulaşmanın söylediğiniz kadar kolay olduğunu düşünmüyorum. Whatsapp'tan attığımız mesajlara her zaman yanıt alamadık, aldıysak da geç aldık. Sizin gibi kendisiyle teşrik-i mesaimiz yok.

İlk dönem için söylersem şahsen vakıflar meselesi ilgimi çekiyordu. Çalıştım, mesuliyetimi yerine getirdim. Göstermem gereken çabayı gösterdim. Hocanın listede olan diğer dersi ise hiç ilgilenmediğim bir alan. Ne yapmamı önerirsiniz? Yine aynı dersini mi seçeyim? İki dönem aynı dersi mi okuyayım? Sunulan sınırlı sayıdaki dersten farklı olanı almak istiyorum. Benzer şeyler yazdıklarını söylediğiniz arkadaşlarım da herhalde aynı dertten muzdariptir. Ayrıca derslerin zorunlu kılınmasının herhangi bir yasal dayanağı yok. Öğrenci istediği dersi seçebilmeli. Şimdi ben ne yapayım? Derslerin açılmamasına "nasip", buna da "Allah'ın emri" mi diyeyim?

Siz sosyal medyada çok aktif, her şeyi takip eden, güzel yorumlayan birisiniz. Bunları içtenliğinize ve bakış açınıza güvenerek yazdım. Dertliyiz. Keşke öğrencilere yardımcı olsanız ve öğrencilerin seçtiği haliyle bu dersleri onaylamanın yolunu gösterseniz.

Yardımlarınız için teşekkürler.

B...

Kendilerini bu yazısı ile tebrik ediyorum. Metnin içeriği yılların birikimini göstermiştir.


12.03.2021 Cuma tarihinde bir diğer önemli gelişme
Resmi olarak seçmeli olmasına rağmen anabilim dalı kurucusu Prof. Dr. Ahmet KALA'nın derslerinden bir tanesini seçtirme konusundaki diretme üzerine G. Ç. adlı öğrenci 12.03.2021 Cuma 10:41 tarihinde Prof. Dr. Ahmet KALA'ya şunu iletmiştir:

Merhaba Hocam,

Asistanınız Enes Bey sizin isteğinizle sizin derslerinizden birini seçmemem halinde derslerimi onaylayamayacağını söylüyor. Geçen dönem vakıflarla ilgili dersinizi aldım, dolayısıyla bu dönem farklı dersler ve farklı hocalarla tanışmak istiyorum. O yüzden kendi adıma ilgi ve yeteneklerime göre gerekli olan ders seçimlerimi yaptım. Bu ders seçimlerimi değiştirmek istemiyorum. Zaten bu dönem müfredat listesinde görülen bir çok ders açılmamış durumda ve açılan dersler arasından tez dönemi danışman seçimim öncesinde en fazla fayda sağlayıp en fazla farklı sayıda hoca ile tanışabileceğim bir ders programı oluşturmuş durumdayım. Sizden beklentim bu derslerin onaylanmasını asistanınızdan istemeniz. Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla

Sonuç olarak 2021 bahar döneminde bu teşebbüsler ile B. O., G. Ç., R. Ö. adlı öğrenciler Prof. Dr. Ahmet KALA'nın derslerini almamayı başarmıştır. Şu ana kadar denenip sonuç alınan bir vaka olduğu için bu yolu uygulamanızı, hemen önünüze verilen ders seçim dikte'lerini kabul etmemenizi öneririm.


18.09.2021 Cumartesi tarihinde iletilen ders programı
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İSTANBUL ARAŞTIRMALARI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
1. YARIYIL (GÜZ) 2021 - 2022

📅Pazartesi📅
ISAR7043
Türk Turizminin Gelişiminde İstanbul'un Doğal Kültürel Potansiyelinin Değerlendirilmesi
Prof. Dr. Fatma Füsun İSTANBULLU DİNÇER
Saat: 9:00 - 11:40
Yer: Hoca odası (İktisat Fakültesi Ek-2 Bina Giriş Kat)

ISAR7067
Kültür Varlıklarını Koruma Hukuku
Prof. Dr. Cemil KAYA
Saat: 13:00 - 15:40
Yer: Hoca odası (Hukuk Fakültesi Kamu Hukuku Bölümü)

📅Salı📅
ISAR7005
İstanbul Konulu Arşiv Vesikaları Üzerine Pratik Çalışmalar
Dr. Öğr. Üye. Ercüment BALCI
Saat: 9:30 - 12:10
Yer: Seminer salonu 2

ISAR7064
Seminer
Dr. Öğr. Üye. Şevket Kamil AKAR
Saat: 12:30 - 13:10
Yer: Seminer salonu 2

ISAR7097
İstanbul Ticaret Tarihi
Dr. Öğr. Üye. Serdar SERDAROĞLU
Ders saati: 15:00 - 17:40
Yer: Hoca odası (İktisat Fakültesi Dekan Yardımcısı Odası)

📅Çarşamba📅
ISAR7060
İstanbul Vakıflar Tarihi
Prof. Dr. Ahmet KALA
Saat: 9:30 - 12:10
Yer: Çevrimiçi

ISAR7104
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Dr. Öğr. Üye. Yakup AKKUŞ
Saat: 16:00 - 18:40
Yer: Seminer salonu 2

📅Perşembe📅
ISAR7065
İstanbul'da Esnaf Sanayi Üretimi ve Mesleklerin Gelişme Tarihi
Prof. Dr. Ahmet KALA
Saat: 9:30 - 12:10
Yer: Çevrimiçi

ISAR7058
İstanbul'da Mimarlık ve Sanat
Dr. Öğr. Üye. Ahmet Vefa ÇOBANOĞLU
Saat: 12:30 - 15:10
Yer: Hoca odası (Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü)

ISAR7074
Deniz Ticareti Merkezi Olarak İstanbul
Prof. Dr. İdris BOSTAN
Saat: 12:00 - 14:40
Yer: Çevrimiçi

📅Cuma📅
ISAR7031
İstanbul'un İktisadi ve Sosyal Tarihine Giriş
Prof. Dr. Coşkun ÇAKIR
Saat: 10:00 - 12:40
Yer: Çevrimiçi

ISAR7105
Klasik Dönemde İstanbul'un İdari Yapısı
Prof. Dr. Mehtap ÖZDEĞER
Saat: 13:00 - 15:40
Yer: Çevrimiçi

ISAR7092
İstanbul Finans Tarihi
Dr. Öğr. Üye. Yakup AKKUŞ
Saat: 16:00 - 18:40
Yer: Seminer salonu 2

⚠️ Dersler İktisat Tarihi Anabilim Dalı'nın yer aldığı İktisat Ek Bina 2, 4. katta bulunan iki ayrı seminer salonunda ve hocaların odalarında yapılacaktır.
⚠️ Seminer, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği dersleri hariç, derslerin tamamı seçmelidir. Alınması gereken ders iki yarıyılda toplam 30 kredi saattir. Seminer dersinin kredisi yoktur, diğer tüm dersler 3 kredidir.
13.10.2021 Çarşamba tarihinde tez konusu bildirme ile ilgili gelişme
11.10.2021 Pazartesi günü, danışman Prof. Dr. Mehtap Özdeğer, AKSİS’te hâlâ tez konumun görünmediği, tanımlama için Beyazıt'a gelmem gerektiği bildirdi.

Prof. Dr. Mehtap Özdeğer, Ahmet Kala’nın olmadığı günlerde (hocanın fakülteye geldiği günlerde ise saati tutturmak zordur), tez öneri formunu onaylatmak için, İktisat Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Üzeyir Serdar SERDAROĞLU’na gidebileceğimizi söyledi.


Ahmet Kala’nın ofisi “1” numaralı yerde, en üst katta.
Dr. Üzeyir Serdar SERDAROĞLU’nun ofisi, rektörlük binasının en üst katında, “2” numaralı kısımda.

Dr. Üzeyir Serdar SERDAROĞLU’nun esas çalışma ofisi, rektörlük binası olduğu için, kendisine tanıtıcı bir bilgi verdikten sonra, görüşme için, kendisinden gün ve saat talep etmek gereklidir.
12.11.2021 Cuma: Öğrenci kimlik kartının kaybolması durumunda yapılacaklar
Sosyal Bilimler Enstitüsü'nün verdiği öğrenci kimlik kartı kaybolursa, TR54 0001 2009 8200 0006 2002 22 IBAN numarasına 20 TL yatırılacak, dekont nüshası alınacak. Enstitü giriş katında, hazır tutulan öğrenci talep dilekçesi doldurulacak. Ardından, dekont nüshası ile birlikte, giriş kattaki vezneye teslim edilecek. Bu tarihte evrakı teslim alan görevli memur Engin GARİP idi. Engin GARİP, öğrenci kimliğinin, dilekçe tarihinden itibaren 3 hafta sonra alınabileceğini söyledi.
11.09.2023 Pazartesi:
10.11.2022 Perşembe'den 11.09.2023 Pazartesi tarihine kadar tez hakkında gelen revize bilgilerinin özeti:

1) Tez, danışmana 10.11.2022 Perşembe tarihinde bitmiş olarak teslim edildi. Danışman, örgün öğretim yoğunluğu ve karantina sürecinde kaydını donduran öğrencilerin ve çıkan akademik aftan yararlanan öğrencilerin gelmesiyle oluşan tez yoğunluğunu gerekçe gösterdi ve tezin okunmasını güz yarıyıl sonuna kadar erteledi. Bu erteleme revize sürecini öğrenci açısından zor bir duruma düşürdü. Geçen süre: 1 ay, 23 gün; toplam 53 gün.

2) 02.01.2023 Pazartesi tarihine danışman, intihal taraması için enstitüye göndereceğini bildirerek tezi tekrar istedi. Dosya gönderildi. Geçen süre: 5 gün.

3) Danışman, 07.01.2023 Cumartesi tarihinde intihal raporunu iletti ve tezi okumaya devam ettiğini bildirdi. Rapora göre: BENZERLİK ENDEKSİ: %6. Bunun %6'sı yani tamamı İNTERNET KAYNAKLARI. %6'nın %2'si YAYINLAR, %6'nın %1'i ÖĞRENCİ ÖDEVLERİ, geriye kalanı çeşitli kaynaklar olarak tanımlanmış. Geçen süre: 28 gün.

4) 04.02.2023 Cumartesi tarihinde danışman 1. revizesini iletti. Ekteki dosyada 112 adet anlamsal ve biçimsel düzeltme açıklaması tespit edildi.
Tezinizde okundu ve düzeltilmesi gerekenler yerler açıklamalar şeklinde yazıldı.
1. Tezinizde enstitünün yazım kuralları veya tez hazırlama kurallarına uyulmamış.
Size yardımcı olması için savunmadan geçmiş bizim bölümle ilgili tezlere bakabilirsiniz. Daha pratik olur.
2. Dipnotlar hatalı düzeltilmeli. Örneğin aynı kaynağı sonraki dipnotta kullanıyorsanız age, veya agm olarak yazmalısınız.
Arşiv belgelerinin tarihleri hem hicri hem de miladi olarak yazmalısınız.
3. Bölüm başlıklarını yazmamışsınız. Her bölümün altında bir bölüm başlığı olur.
4. Bölümler arasında sayfa sayısı bakımından bir tutarlılık olmalı. Mesela 3. Bölüm çok kısa.
5. Eklere koyduğunuz transkripti 3. Bölüm olarak yazabilirsiniz.
Geçen süre: 3 ay, 10 gün; toplam 100 gün.

5) Düzeltmeler 15.05.2023 Pazartesi tarihine kadar sürdü. Bu tarihte dosya danışmana gönderildi. Geçen süre: 3 ay, 2 gün; toplam 92 gün.

6) 15.08.2023 Salı tarihinde enstitüde görevli Serdar ÇÖLEN'den tedbiren bilgi alındı. Dönem uzatma formunun doldurulması gerektiğini söyledi. Durum danışmana iletildi. Geçen süre: 7 gün.

7) Son iletiye danışman 22.08.2023 Salı tarihinde cevap verdi. Tezi tekrar gözden geçirdiğini, son düzeltmeleri de yapıp kendisine iletmemi, ardından tezi intihal taramasına sokacağını, sonra jüri süreci başlatacağını bildirdi ve 2. revizesini gönderdi. Ekteki dosyada 104 adet anlamsal ve biçimsel düzeltme açıklaması tespit edildi.
Tezinizde ikinci bölüm kanaatime göre üçüncü bölüm olmalıdır. Buna göre üçüncü bölümde ikinci bölüm olmalıdır. Bu değişikliği yaptıktan sonra tezinin önsöz, giriş gibi kısımlarında geçer ikinci ve üçüncü bölüm ile ilgili kelimeleri de düzeltmelisiniz.

Dipnotları tekrar gözden geçirmelisin. Ansiklopedi ve dergi adları koyu yani bold yazılmalı. Madde ve makale adları ise tırnak içinde yazılmalı.

Tezinde çok zengin ekler kısmı var. Bu kısımdan bir tez daha çıkar. Ekler kısmında verdiğin bu tezinde olmasa da olur dediğin yerleri çıkarabilirsin. Böylece tezin daha derli toplu olur. Aldığın kısımları bir makale haline getirebilir veya bu tezi kitap olarak yayınlarsan ekleri metin içine götürürsün. Şunu demek istiyorum bir tezde bu kadar çok ekler kısmı olmaz. Bu ekleri metin içine yerleştir desem zamanımız az kaldı olmaz. Ayrıca eklerde yer alan ve tezinde olması gerekli olanlar hakkında giriş kısmında tafsilatlı izahat vermelisin. Çünkü ekler başlı başına önem arz ediyor.
Geçen süre: 5 gün.

8) Düzeltmeler 27.08.2023 Pazar tarihine kadar sürdü. Bu tarihte dosya danışmana gönderildi. Geçen süre: 2 gün.

9) Danışman 3. revizesini iletti. Ekteki dosyada 47 adet anlamsal ve biçimsel düzeltme açıklaması tespit edildi. Geçen süre: 2 gün.

10) Düzeltemeler 31.08.2023 Perşembe tarihine kadar sürdü. Bu tarihte dosya danışmana gönderildi. Geçen süre: 11 gün.

11) 11.09.2023 Pazartesi tarihinde danışman "TEZ TESLİM YAZISI" ve "TEZ SAVUNMA SINAV JÜRİSİ OLUŞTURMA FORMU" adlı 2 ayrı dosyayı ve şu işlemleri iletti:

Merhaba tezininizin intihal taraması geldi. %7 çıktı. Gayet iyi, Tez savunma jürisi formu ve tez teslim yazısı formlarını doldurdum. Bunlardan tez jürisi oluşturma formunu Ahmet Kala hocaya imzalatmanız lazım. Sonra da enstitüye bu formaları teslim etmeniz gerekiyor. Enstitü yönetim kurulu perşembeleri toplanıyor. Ona göre tamamlayıp teslim ederseniz iyi olur.
Geçen süre: 2 gün.

12) 13.09.2023 Çarşamba tarihinde "TEZ TESLİM YAZISI" ve "TEZ SAVUNMA SINAV JÜRİSİ OLUŞTURMA FORMU" ve üzerinde ad soyad, öğrenci numarasının yazılı olduğu "CD" Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne teslim edildi. Geçen süre: 1 gün.

13) 14.09.2023 Perşembe, 14:29 tarihinde: Enstitü görevlilerinden Gülay KISAKESEN, EBYS üzerinden "Kurum Dışı Giden Evrak - Tez Savunma Sınav Jürisi ve Başlık Değişikliği" başlıklı bir ileti gönderdi. Bu iletinin geldiği tarihten başlayarak 3 gün içinde, tez, tüm asil ve yedek jüri üyelerine  elektronik posta ile iletilmeli ve "TEZ TESLİM TUTANAĞI" (ıslak) imzalatılmalıdır. Yani evrak 5 ayrı yere götürülmelidir.

3 gün içinde jüri üyelerinin bilgilerine ulaşmak ve evrakı her birine imzalatmak Türkiye koşullarında zor olduğu için, "TEZ SAVUNMA SINAV JÜRİSİ OLUŞTURMA FORMU"nu enstitüye teslim etmeden önce, danışmandan jüri üyelerinin iletişim bilgilerinin alınması zaman kazandırır.

Genellikle bu imza toplama işlemi 3 günde bitirilemez, bunu enstitü görevlileri de çok iyi biliyorlar. Peki ne olacak? İmzaları ıslak olarak alınabilen üyelerin evrak üzerinde bulundukları hücreye, enstitüden gelen elektronik posta tarihi yazılmalıdır. Bana 14.09.2023 tarihinde posta geldiği için, fakültede bulabildiğim jürilerin imza tarihine "14.09.2023" yazmıştım. İmzayı gerçekte aldığım tarih aralığı ise 18.09.2023 - 21.09.2023 idi. İnanın kimi hasta, kimi derste konferansta, kimi iletiyi okumuyor... Bu nedenle danışman size jürinin telefon numaralarını da verebilir -vermelidir-. Önce tanıtıcı bir paragraf yazıp sonra arayacağınızı bildirebilirsiniz. Şehir dışında ya da o günlerde uygun olamayan jüri için -izin verirlerse- imza fotoğrafını taklit edip enstitüden gelen elektronik posta tarihinden 1 gün sonraki tarihi yazabilirsiniz.

Bu arada bir ayrıntı aktarayım: 2. yedek jüri üyesi, imza fotoğrafını vermeyi reddetti ve beni görevli olduğu İstinye Üniversitesi, Sarıyer yerleşkesine çağırdı, görüşmemiz 45 dakika sürdü. Sadece 1 günü bununla kaybettim. Neden? Jüri(ler) kişiyi yakından tanımak istiyorlar, tez konusunu, seçilme nedenlerini sözlü olarak kişiden öğrenmek istiyorlar, belki de kişide savunma kapasitesi var mı yok mu, değerlendirmek istiyorlar. Bence, jüri şöyle düşündü: "Savunma günü, onay-imza sırasında kararsızlık yaşamaktansa öğrenciyi -benim uygun oluğum zamanımda- çağırayım, tezini yüz yüze bana anlatsın, sorularıma cevap versin, ikna olursam o gün doğrudan onay verip geçiririm."

Savunma tarihi: 28.09.2023 Perşembe, 11:00 olarak belirlendi. Geçen süre: 14 gün.

14) 28.09.2023 Perşembe tarihinde İktisat Fakültesi Ek Bina 2'de 4. katta seminer salonunda tez savunulacaktı. Ancak 3. jüri hasta olduğu için 2. yedek jüri savunmaya yazılmıştı. Yedek jüri İstinye Üniversitesi, Sarıyer yerleşkesinden Zoom ile bağlanacağını bildirmiş. Önceden iletmeme karşın 2. yedek jüri, benden tezimi istedi. Savunmaya 3 saat kala ikinci kez tezimi ona gönderdim. Tezi okumadığını ya da iletiyi sildiğini düşündüm. Seminer salonunun bakımsızlığından ve teknik sorunlardan savunma, danışmanın odasında yapıldı. 3. üye Zoom ile bağlandı. Danışman kendi dizüstü bilgisayarı ile Zoom bağlantısını kurdu. Böyle düşük bir olasılığa karşı yine de bir dizüstü bilgisayarı hazır tutmanız yararlı olur. Savunma normalde 20-25 dakika aralığında olur, kalan sürede jürinin sorularına yanıt verilir, eleştirileri alınır. Hatta savunmanızın son dakikalarında, aşırı olmamak koşuluyla, öz-eleştiride bulunmanız çok yararlı görünür. Zoom ile bağlanan jüri, eleştirisini yöneltmeden önce ben öz-eleştiride bulunduğum için danışmana onay yetkisini verdi. Sadece tezin "SONUÇ" bölümüne birkaç anlamsal ekleme yapılması koşuluyla 3 kabul alındı.

Savunmanın ardından, danışmanın verdiği ıslak imzalı 2 adet "TEZ SAVUNMA TUTANAĞI" enstitüye teslim edildi. Sık yaşanmaz ama aktarmakta yarar var, benim savunmamda olduğu gibi savunma jüri üyelerinden biri ya da ikisi değişirse, danışmanın verdiği 2 adet "JÜRİ ÜYESİ DEĞİŞİKLİĞİ FORMU" da enstitüye gün içerisinde teslim edildi.

Bu evrakı enstitüye teslim ettikten sonra, görevli, 2 hafta içerisinde enstitüden tez için bir düzeltme bilgisinin olduğu dosyanın gönderileceğini bildirdi. Geçen süre: 8 gün.

15) 06.10.2023 Cuma, 10:25 tarihinde SBE (sbe.mezun@istanbul.edu.tr)'den "Mezuniyet Hakkında" başlıklı ileti geldi. İleti bir şablon olduğu için şöyle:
Teziniz / projeniz incelenmiş olup, ekte sunulan tablodaki düzeltmeleri yaparak müracaat etmeniz halinde Geçici Mezuniyet Belgeniz hazırlanacaktır.

01.04.2019 tarihinden itibaren ciltli tez alınmamaktadır, lütfen Mezuniyet Talep formunda belirtilen şekilde ve adette sadece CD hazırlayınız. (Tezli Yüksek Lisans-Doktora ve Sanatta Yeterlilik Programları içindir.)

Geçici Mezuniyet Belgesi  için başvuru yapmayan mezunlarımızın  diplomaları; (Tez veri girişleri tamamlanamadığından) hazırlanamamaktadır.

Bu nedenle, e- postamız ulaştığında ivedilikle müracaat etmeniz hususunda gereğini önemle rica ederiz.

Mezuniyetinizi tebrik eder,  başarılarınızın devamını dileriz.

Geçici Mezuniyet Belgesi Müracaatı İçin Yapılması Gerekenler

TEZLİ YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA/SANATTA YETERLİK PROGRAMLARINDAN MEZUN OLANLAR İÇİN

1- Ekli formda belirtilen düzeltmeleri yapınız.

2- Enstitümüz Web sitesi Dilekçe ve Formlar kısmında örneği bulunan Mezuniyet Talep Formunda yer alan tüm işlemleri yaparak ve formda istenilen belgeleri düzenleyerek, sırayla önce Fakülte Kütüphanesi ve İ.Ü. Merkez Kütüphanesi’ne 1’er CD teslim ettikten sonra en son Enstitümüz Diploma Odası’na müracaat ediniz.

Mezuniyet Talep Formuna ulaşmak için TIKLAYINIZ.

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDAN MEZUN OLANLAR İÇİN

2- Varsa ekli formda belirtilen düzeltmeleri yapınız.

(Düzeltme var ise tezin yeniden spiral olarak teslim edilmesine gerek yoktur. Düzeltilmiş halinin CD olarak teslim edilmesi yeterlidir.)

3- Enstitümüz Web sitesi Dilekçe ve Formlar kısmında örneği bulunan  Mezuniyet Talep Formunu  (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI BAŞLIĞI ALTINDA YER ALAN FORM)  doldurularak Enstitümüz banko masasına müracaat ediniz.

Mezuniyet Talep Formuna ulaşmak için TIKLAYINIZ.

ÖNEMLİ NOT: ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN https://www.turkiyemezunlari.gov.tr ADRESİNDEN MEZUN BİLGİ FORMUNU DOLDURARAK İMZALI BİR ŞEKİLDE TESLİM ETMELERİ ZORUNLUDUR.

Ekte ise "MUHARREM DOĞANCI.docx" adlı bir dosya var. Ben bu ekin, tezimin okunarak eksiklerinin saptandığı bir rapor dosyası olduğunu sandım. Dosyanın meta bilgilerinden 2 dakikada düzenlendiğini sadece adımın ve anabilim dalının özel olarak girildiğini öğrendim. Diğer tüm bilgiler şablon. Çünkü, eksik ya da düzeltilmesi istenen öğe, benim gönderdiğim dosyada eksik ya da yanlış değil, bundan eminim, yanlış olanları da düzelttim. Bu nedenle yazım yanlışı, kural dışı öğe kullanımı, anlatım bozukluğu gibi düzeltme türleri, tümüyle danışmanınız ve sizin disiplininiz ile sağlanıyor.

Yalnızca, Fransızca çeviri işini yazılı ve ücretli olarak teslim ettiğim kişinin, çeviriyi özensiz yaptığını saptadığım için, ekler bölümünde son bir düzeltme işlemine giriştim. Geçen süre: X gün.

16) 18.10.2023 Çarşamba tarihinde, Fransızca çeviri yeniden düzenlenerek tezin son sürümü enstitüye teslim edildi. Tezin tesliminde istenenler şunlar:
  1. Öğrenci kimliği
  2. E-devlet oturumu açıldıktan sonra, YÖKTEZ üzerinden yazdırılıp ıslak imza atılacak "TEZ VERİ GİRİŞ FORMU" oluşturulmalıdır. Bu süreci adlı bir öğrenci çok güzel biçimde aşağıdaki vidyoda anlatmış.
  3. 3 adet CD'ye tezin DOCX, PDF biçimleri yazdırılmalı. CD'lerin sırtına ve zarfına, tez kapağındaki bilgiler yazılmalıdır.
  4. "MEZUNİYET TALEP FORMU"nda bilgiler bilgisayar üzerinden doldurulmalıdır. Bu form sırasıyla şu kütüphanelere götürülmelidir. Mavi renkle görevli adı, ıslak imza, kaşe kesinlikle olmalıdır:
4.1. İstanbul Araştırmaları Anabilim Dalı herhangi bir fakülteye bağlı değildir. Yani doğrudan Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bağlı bir programdır. Dolayısıyla buradan mezun olacak öğrenciler 1'inci CD'yi İktisat Fakültesi Merkez Kütüphanesi'ne bırakılmalıdır.

4.2. 2'nci CD, İstanbul Üniversitesi Merkez Kütüphanesi'ne bırakılmalıdır. 18.10.2023 Çarşamba tarihinde kütüphane geçici olarak konteyner binada bulunmaktaydı. Belki sizin bitirdiğiniz dönemde asıl konumuna geçebilir.

4.3. 3'üncü CD, Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Diploma Odası'na bırakılmalıdır. Görevli sizden "TEZ VERİ GİRİŞ FORMU", "MEZUNİYET TALEP FORMU", öğrenci kimliğinizi teslim alacaktır. Ayrıca tezinizi açık erişime açık tutmak için izninizi isteyecektir. İzin vermezseniz teziniz işlenmiş görünecek ancak görüntülenemeyecektir. Tezin bağlantısı o tarihten 1 yıl sonra etkin olacaktır.



Geçen süre: 12 gün.

Diploma odasına tez teslim edildikten sonra yaklaşık 3 ay sonra diploma alınabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder