Bu Blogda Ara

15 Ocak 2020 Çarşamba

Blender ile Işık Hüzmesi Oluşturma

Merhabalar.
Bir ışık kaynağına baktığımızda veya bir fotoğraf makinesiyle bir ışık kaynağını çektiğimizde etrafında bir ışık hüzmesinin dağıldığını görürüz. Bunu yapabilmek için birçok yol vardır. Bu yazıda sadece, bir Blender sahnesindeki bir ışık kaynağının kendi etrafına nasıl bir saçılma gösterebileceğini aktardım.
Öncelikle "Emission" veya çeşitli ışıma özelliği veren nesne seçilir.

Tesla - Cybertruck'ın ön led farı seçildi. Ardından "Render Layers" sekmesinde "Passes" alt kümesinde "Object Index", "Emission", "Environment" kutucuklarını işaretlendi.

Sonra "Object" sekmnesinde "Relations" alt kümesinde "Pass Index" değeri "1" yapıldı.
Ön farın değerleri şöyledir:

Far kaplaması olarak aşağıdaki görsel kullanıldı:

Render alındı:

Ardından "Compositing nodes" moduna geçildi:

Bu kısımda görseldeki gibi ayarlar yapıldı:

Ayarlar sonucunda render çıktısı bu şekildedir:

Aynı işlem turuncu sinyal lambasına da uygulandı. Son "Compositing nodes" verisi şöyledir:

Ayarlar sonucunda render çıktısının son hâli bu şekildedir:

Gördüğünüz gibi, hem ön far hem sinyal lambasında hafif bir ışık hüzmesi oluşturuldu. Bu yöntem ayarları, birçok amaç için idealdir. Bu ayarlar, kamera açısı değişse bile, etkinliğini korur.
Yararlı olması dileğiyle, iyi çalışmalar.

Kaynak: Andrew PRICE. "Blender Guru" kanalı. "Earth Tutorial". Güneş'in oluşturduğu ışık hüzmesi safhası. https://youtu.be/9Q8PwcDzb8Y?t=2195

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder