Paprika (1991)

“Paprika” (1991) Hakkında İnceleme

1. "Paprika" (1991) Filmine Giriş:

1991 yapımı "Paprika", Tinto Brass'ın yönettiği bir İtalyan erossal drama filmidir.[2, 3] Film, 13 Şubat 1991 tarihinde İtalya'da gösterime girmiştir.[2, 3, 5] "Paprika", drama ve erossal türlerini bir araya getirmektedir.[6] Tinto Brass, erossal türdeki çalışmalarıyla tanınan bir yönetmen olarak, "Paprika" filmi de onun filmografisinde önemli bir yere sahiptir.[7, 8, 9] Bu bağlam, filmin yaklaşımını ve temalarını anlamak için kritik bir öneme sahiptir. Yönetmenin erossal sinemadaki tanınırlığı, filmin içeriği ve üslubu hakkında beklentiler oluşturur.

Film, "Los burdeles de Paprika" ve "Paprika, Life in a Brothel" [5, 10] gibi farklı isimlerle de bilinmektedir. Bu alternatif isimler, filmin farklı bölgelerde nasıl pazarlandığı veya algılandığına dair ek bağlam sunabilir.

• "Fanny Hill" Uyarlaması:

"Paprika", John Cleland'ın 1749 tarihli "Fanny Hill" romanından serbest bir şekilde uyarlanmıştır.[2, 11] Tinto Brass başlangıçta romana sadık bir uyarlama yapmayı planlamış olsa da, daha sonra filmin geçtiği zamanı 1950'ler İtalyası olarak güncellemiştir. Bu zamansal kayma, raporda daha derinlemesine incelenmesi gereken önemli bir yaratıcı karardır.

Güncellenmiş zamana rağmen, filmin, romana yapılan birçok resmi uyarlamadan daha sadık olduğu kabul edilmektedir. Klasik bir erossal romanın uyarlanması, filme hormonal özgürlük ve toplumsal normlar gibi potansiyel temalar sunan edebi bir temel sağlar. Yönetmenin filmin geçtiği zamanı güncelleme kararı, bu temaları belirli bir tarihi bağlamda keşfetme arzusunu gösterir. Bu iddia, filmin olay örgüsü ve temalarının romanla karşılaştırılmasıyla daha fazla incelenebilir.

2. "Paprika" Filminin Detaylı Konusu:

• Mimma'nın gelişi ve kararı:

Film, İtalya'nın Trieste şehrinde, 1957 yılında, umumhanelerin yasaklanmasına birkaç ay kala geçmektedir.[2, 14] Genç bir köylü kızı olan Mimma şehre gelir.[2, 3, 5, 14, 15, 16] Mimma, müstakbel eşinin kendi işini kurması için gereken parayı kazanmak amacıyla yosma olarak çalışmaya karar verir.[2, 3, 5, 14, 15, 16] Bu karar, onun başlangıçtaki naifliğini ve fedakar doğasını vurgular ve kişisel gelişiminin (!) zeminini hazırlar.

Belirli yıl ve yaklaşan yasal değişiklik, hikayeyi belirli bir tarihi ve sosyal ortama yerleştirir. Umumhanelerin yasaklanması, yosmalık mesleği etrafındaki toplumsal tutumlarla ilgili bir sosyal yorum ve potansiyel bir çatışma katmanı ekler. Mimma'nın ilk motivasyonu, karakterinin başlangıçtaki değerlerini ortaya koyar ve hikayesinin seyrini belirler.

• Umumhanedeki yaşam ve ilişkiler:

Umumhanenin sahibesi olan Madame Collette (Martine Brochard), Mimma'ya "Paprika" adını verir.[3, 5, 14, 15, 16] Bu isim değişikliği, onun yosmalık dünyasına girişini ve potansiyel olarak kimliğinde bir değişimi simgeler. Paprika, ilk müşterisi olan yakışıklı bir deniz subayı olan Franco'ya (Stéphane Bonnet) aşık olur.[18, 19] Franco, onunla düzenli olarak buluşmalar ayarlamaya başlayınca ilişkileri gelişir.[21] Bu erken romantik bağlantı, umumhanedeki diğer ilişkilerinin daha ticari doğasıyla tezat oluşturur.

Franco'ya olan ilgisine rağmen, Paprika daha geniş yosmalık sektöründe yol almaya başlar ve Roma ve muhtemelen Milano'daki farklı umumhaneler arasında hareket eder.[11, 14, 19, 21] Bu yolculuk, onu sektördeki farklı ortam ve deneyimlere maruz bırakır. Yeni mesleğinin (!) "inceliklerini" öğrenir ve yavaş yavaş kendini keşfeder ve hormonal olarak özgürleşir (!)[14] Hatta Madame Collette'in şaşkınlığına rağmen, işinden keyif almaya başlar; Madame Collette başlangıçta sermayesinin müşterilerle hormonal mübaşeret sırasında meczub olmaması gerektiğinde ısrar etmektedir.[21] Bu gelişme, kadın orossallığı ve hazzı etrafındaki toplumsal normları ve beklentileri sorgular.

Mimma, nişanlısı Rocco (Stéphane Ferrara) tarafından ihanete uğrar ve bu da nişanını bozmasına yol açar.[2, 21, 22] Bu ihanet, Paprika'nın hayatında bir dönüm noktası olur, onu ilk bağlılığından kurtarır ve kendi planlarının (!) peşinden gitmesine olanak tanır. Artık kendi başına çalışmaya karar verir.[21, 22] Umumhanede çalışan Gina (Rossana Gavinel) adında bir yosma ile arkadaş olur [11, 19, 23] ve denizci müşterisi Franco ile olan mübaşeretini sürdürür.[21, 22] Bu ilişkiler, yeni hayatında ona destek ve arkadaşlık (!) sağlar.

• Sonraki aşamalar ve son:

Paprika, farklı umumhanelerde çalışmaya devam eder, öğrenir ve gelişir (!)[14] Başlangıçta sadece iki hafta çalışma planı, yeni hayatını benimsemeye başladıkça uzar.[21] Umumhanelerin yasaklanmasıyla Paprika, geleceğini ve küçük kasabasına ve eski erkek arkadaşına dönüp dönmeyeceğini ya da keşfettiği hayatı benimseyip benimsemeyeceğini düşünmek zorundadır.[21]

Kont Bastiano Rosasco (Renzo Rinaldi) ve Prens Ascanio Del Bardo (John Steiner) dahil olmak üzere çeşitli ilginç müşterilerle tanışır.[11, 19, 21, 23, 24] Prens ile olan özellikle unutulmaz bir karşılaşma, bir eleştirmen tarafından tatsız olarak nitelendirilen, uyuşturucu dolu bir akşam yemeği ve "su sporları" sahnesini içerir.[25] Sonunda Paprika, kurtuluşu, zenginliği ve gerçek aşkı bulur.[2] Zengin ve yaşlı Kont Bastiano Rosasco ile evlenir ve onunla birlikte Como Gölü'ndeki Villa Sola Cabiati'de yaşamaya başlar.[7, 26, 27] Kontun mirasını aldıktan sonra, muhtemelen Franco olan sevgilisine hediye olarak "Concordia" adlı bir tekne satın alır.[26, 27] Bu son, mali güvenliği kişisel arzuyla birleştiren karmaşık bir çözümü gösterir.

3. Ana Karakterlerin Analizi:

• Mimma / Paprika (Debora Caprioglio):

Başlangıçta müstakbel eşinin iş kurmasına yardımcı olmak amacıyla şehre gelen genç ve deneyimsiz bir köylü kızıdır.[14] Kırsal kesimdeki geçmişi muhtemelen ilk başta naifliğine ve savunmasızlığına katkıda bulunur. Umumhanee girdikten sonra Madame Collette tarafından Paprika olarak yeniden adlandırılır; bu sembolik eylem, yosmalık dünyasına geçişini ve potansiyel olarak kimliğinde bir değişimi işaret eder.[3, 5, 14, 15, 16]

Başlangıçta aşk ve müstakbel eşine yardım etme arzusuyla hareket eden Paprika, film boyunca önemli bir dönüşüm (!) geçirir. Umumhanelerdeki deneyimleri, kendi arzularını anlamaya ve benimsemeye başladıkça kendini keşfetmesine ve hormonal olarak özgürleşmesine yol açar.[14] Çok sayıda kaynakta güzel olarak tanımlanan Debora Caprioglio'nun fiziksel görünümü, Tinto Brass'ın yönetmenlik tarzı ve filmin erossal türüyle uyumlu olarak filmin merkezi bir unsurudur ve sık sık çeşitli açılardan fotoğraflanır.[7, 21, 29] Performansı, eleştirmenler tarafından genellikle çok iyi ve doğal olarak övülür, bu da Paprika'nın yolculuğunu ve duygusal gelişimini etkili bir şekilde canlandırdığını gösterir.[21, 25]

• Rocco (Stéphane Ferrara):

Paprika'nın, sürekli olarak mali destek için ona güvenen "değersiz bir erkek arkadaş" olarak tasvir edilen nişanlısıdır.[14, 23] Mimma'ya ihaneti, anlatıda önemli bir olaydır ve sonuç olarak Mimma'nın orijinal planlarını terk edip kendi yolunu çizmesine neden olur.[2, 21, 22]

• Madame Collette (Martine Brochard):

Mimma'nın yosmalık kariyerine başladığı umumhanenin deneyimli ve otoriter sahibesidir.[11, 16, 18, 19, 21, 23] Mimma'ya yosmalık dünyasına girişinin sembolik bir eylemi olarak profesyonel adı Paprika'yı verir.[3, 5, 14, 15, 16, 17] Madame Collette, Paprika'ya mesleğin kuralları ve beklentileri hakkında temel bir anlayış sağlar.[21]

• Franco (Stéphane Bonnet):

Paprika'nın ilk müşterisi olan ve aralarında gerçek bir romantik bağ gelişen çekici bir deniz subayıdır.[11, 18, 19, 21, 23] İlişkileri tipik müşteri-yosma etkileşimlerinin ötesine geçer; Franco, Paprika ile düzenli olarak buluşmalar ayarlar, bu da daha derin bir duygusal bağ olduğunu gösterir.[21] Filmin sonunda Paprika'nın "gerçek aşkı" ve cömert hediyesinin alıcısı olduğu ima edilir.[2, 26, 27]

• Diğer karakterler:

Gina (Rossana Gavinel): Paprika ile destekleyici bir dostluk kuran ve muhtemelen Roma'da çalışmaya geçişine yardımcı olan bir yosmadır.[11, 19, 23] Kont Bastiano Rosasco (Renzo Rinaldi): Paprika'nın sonunda evlendiği zengin ve yaşlı bir konttur. Bu evlilik ona mali güvenlik ve önemli bir sosyal statü kazandırır ve önceki hayatından bir kaçış fırsatı sunar.[11, 19, 23, 26, 27] Prens Ascanio Del Bardo (John Steiner): Umumhanedeki çeşitli ve bazen ahlaki açıdan belirsiz müşterileri gösteren, Paprika ile özellikle potansiyel olarak sömürücü bir ilişkiye giren aristokrat bir müşteridir.[21, 23, 25]

4. Senaryo Erişilebilirliği ve Özeti:

• Çevrimiçi erişilebilirlik:

Araştırmalar, Tinto Brass'ın yönettiği 1991 yapımı "Paprika" filminin tam senaryosunun halka açık bir formatta çevrimiçi olarak kolayca bulunamadığını göstermektedir.[30] Reddit gibi çevrimiçi platformlardaki tartışmalar, kullanıcıların senaryoyu bulma konusunda yıllardır başarısız olduğunu göstermektedir.[30] Bu durum, senaryonun resmi olarak yayınlanmamış, sınırlı sayıda fiziksel kopyasının bulunuyor olabileceği veya dijitalleştirilip yaygın bir şekilde erişilebilir hale getirilmemiş olabileceği anlamına gelebilir.

Geleneksel bir senaryonun bulunmamasının olası bir açıklaması, yönetmen Tinto Brass'ın daha görsel bir film yapım yaklaşımına sahip olması ve tam olarak yazılmış bir senaryo yerine ayrıntılı bir hikaye taslağı veya storyboard'lar üzerinden çalışmış olabileceğidir.[30] Bu uygulama animasyonda daha yaygın olsa da, canlı çekim film yapımında da kullanılabilir.

Satoshi Kon'un yönettiği ve Yasutaka Tsutsui'nin romanından uyarlanan 2006 yapımı aynı adlı animasyon filmi "Paprika"nın storyboard'larının mevcut olduğunu belirtmek önemlidir.[31] Bu, "Fanny Hill"den uyarlanan 1991 yapımı Tinto Brass filmiyle karıştırılmaması gereken, farklı bir olay örgüsüne ve kaynak materyaline sahip tamamen ayrı bir filmdir.

SimplyScripts [32] ve IMSDb [33] gibi popüler senaryo veri tabanlarında yapılan aramalar da 1991 yapımı "Paprika" senaryosuna herhangi bir sonuç vermemektedir ve bu da senaryonun çevrimiçi olarak bulunma olasılığının düşük olduğunu desteklemektedir.

• Önemli diyaloglar:

Çeşitli araştırma kaynaklarında geçen önemli bir diyalog alıntısı, Paprika'nın kendinden emin ifadesidir: "Hayat kısa, ama a* sonsuza kadar!".[1] Paprika karakterine atfedilen bu alıntı, filmin erosluğa yönelik potansiyel olarak provokatif ve mizahi yaklaşımını özetlemektedir. Hormonal özgürlük temalarıyla uyumlu olarak, yosmalık ve genel olarak hayata karşı pragmatik ve belki de özgürleşmiş bir bakış açısını yansıtmaktadır. Bu alıntının çok sayıda kaynakta yer alması, filmin tonunu ve Paprika'nın karakterinin özünü yakalamadaki önemini göstermektedir.

• Önemli sahne geçişleri:

Senaryoya doğrudan erişim olmaması nedeniyle, sahne geçişleriyle ilgili belirli ayrıntılar mevcut araştırma materyalinde bulunmamaktadır. Ancak bazı incelemeler, filmin "iyi tempolu" olduğunu [21] ve görsel üslubunun "şık" olduğunu [21] belirtmektedir. Bir inceleme, filmi "tam renkli erossal bir çizgi roman gibi" [7] olarak nitelendirmektedir; bu da sahneler arasında görsel olarak dinamik veya stilize geçişler olabileceğini, belki de anlatının epizodik doğasını vurguladığını ima edebilir.

5. Senaristler: Tinto Brass ve Bernardino Zapponi:

• Tinto Brass:

26 Mart 1933'te Giovanni Brass olarak doğdu.[8] Kendine özgü üslubu ve erossal temaları işlemesiyle tanınan etkili bir İtalyan film yönetmeni, senarist ve editördür.[8, 18, 37] 1960'lar ve 1970'lerde avangart ve deneysel filmler yöneterek kariyerine başlamış, ardından 1980'ler ve 1990'larda erossal türde çalışmaya ağırlık vermiştir. Önemli erossal eserleri arasında "Caligula", "Salon Kitty", "The Key", "All Ladies Do It" ve "Monella" bulunmaktadır.[8, 9, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48]

"Paprika" filmini yönetmiş ve senaryosunu yazmıştır.[2, 3, 4] Ayrıca filmin editörlüğünü de yapmıştır [18, 37], bu da nihai ürün üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol sahibi olduğunu göstermektedir. Başlangıçta "Paprika"yı John Cleland'ın 18. yüzyıl romanı "Fanny Hill"in daha doğrudan bir uyarlaması olarak tasarlamış, ancak daha sonra hikayenin geçtiği zamanı 1950'ler İtalyası olarak güncelleme kararı almıştır.[13] Bu zamansal kayma, hikayeyi farklı bir dönem için yeniden bağlamsallaştırma yönünde bilinçli bir tercihi yansıtmaktadır. Otobiyografisi, çekimler sırasında başrol oyuncusu Debora Caprioglio ile bir ilişki yaşadığını ortaya koymaktadır.[2, 13] Bu kişisel ilişki, filmin samimi ve şehvetli atmosferini etkilemiş olabilir.

Tinto hakkında yazılan yorumlar: https://eksisozluk.com/tinto-brass--46993

• Bernardino Zapponi:

4 Eylül 1927'de Roma, İtalya'da doğdu.[49, 50, 51, 52, 53, 54, 55] 11 Şubat 2000'de Roma, İtalya'da vefat etti.[49, 50, 51, 52, 53, 54, 55] İtalyan sinemasında önemli bir kariyere sahip, başarılı bir İtalyan romancı ve senaristtir.[2, 3, 11, 18, 19, 50, 55, 56, 57,  60]

En çok, "Satyricon", "Roma", "Amarcord" ve En İyi Uyarlama Senaryo dalında Akademi Ödülü'ne aday gösterildiği "Fellini'nin Casanova'sı" gibi ikonik filmlerde uluslararası üne sahip yönetmen Federico Fellini ile yaptığı kapsamlı ve verimli işbirlikleriyle tanınır.[50, 51, 52, 53, 54, 55, 61, 62] Fellini ile yaptığı çalışmalar, görsel açıdan zengin ve anlatısal olarak karmaşık filmlere katkıda bulunma yeteneğini vurgulamaktadır. "Paprika" filminin senaryosunu Tinto Brass ile birlikte yazmıştır.[2, 3, 11, 18, 19, 50, 55, 56, 57,  60] Bu katılım, Brass'ın erossal duyarlılıklarının Zapponi'nin daha edebi ve sanat sineması geçmişiyle birleştiğini düşündürmektedir. Çeşitli edebi eserleri arasında "Gobal" ve "Passione" gibi romanlar, kısa öykü koleksiyonları ve tiyatro ve radyoya katkıları bulunmaktadır.[49, 50, 51, 54, 63] Romancı olarak deneyimi, muhtemelen "Paprika"nın anlatı yapısına ve karakter gelişimine katkıda bulunmuştur.

6. Senaryo Yazım Sürecine Dair İçgörüler:

• Röportajlar ve makaleler:

"Paprika"nın Blu-ray sürümü, Tinto Brass ile yapılan "Welcome to the Whorehouse" adlı 19 dakikalık bir röportajı içermektedir.[64] İsteğe bağlı İngilizce altyazılı bu İtalyanca röportajda Brass, filmin geçtiği mekana ve birçok anekdotuna doğrudan ilham kaynağı olan gençliğinde İtalya'nın II. Dünya Savaşı sonrası döneminde umumhanelere yaptığı kişisel ziyaretlerden bahsetmektedir.[11, 34] Ayrıca, Napoli'deki feminist grupların protestosu da dahil olmak üzere filmin aldığı tepkilere değinmektedir.[35] Röportaj, Brass'ın konuya kişisel bağlantısı ve genel vizyonu hakkında değerli bilgiler sunsa da, Bernardino Zapponi ile senaryo üzerindeki işbirliği hakkında özel ayrıntılar sunmamaktadır.

Bir makale, Tinto Brass'ın "Paprika"nın tanıtım fragmanlarında yer aldığını belirtmektedir; bu da yönetmenin filmi tanıtma ve kendi kişisel yorumunu sunma konusunda aktif rol aldığını göstermektedir.[65] Tinto Brass ile 1992 yapımı "All Ladies Do It" filmi hakkında yapılan bir röportaj (Bernardino Zapponi ve Francesco Costa ile birlikte yazdığı), erossal sinemaya yaklaşımı ve işbirlikleri hakkında bazı genel bilgiler sunmaktadır.[60] Röportajda, kadınların hormonal özgürleşmesinin önemi ve oyuncularla çalışma yöntemleri hakkındaki felsefesini tartışmaktadır.

"Tinto Brass: Maestro of Erotica Cinema" adlı belgesel, Tinto Brass ile tüm kariyerini yansıttığı derinlemesine bir röportaj içermektedir.[66, 67, 68, 69] Sağlanan alıntılar Zapponi ile "Paprika"nın yazım süreci hakkında doğrudan bir tartışma içermese de, bu belgesel Brass'ın film yapım yöntemleri ve işbirlikleri hakkında daha geniş bilgiler için potansiyel bir kaynak olmaya devam etmektedir.

• "Fanny Hill" Uyarlaması:

Tinto Brass başlangıçta John Cleland'ın 1749 tarihli romanı "Fanny Hill"in doğrudan bir uyarlamasını yapmayı amaçlamıştı.[13] Ancak bir geliştirme döneminden sonra, hikayenin geçtiği zamanı 1950'ler İtalyası olarak güncelleme kararı aldı.[13] Bu zamansal kayma, orijinal romanda sunulan 18. yüzyıl anlatısı ve dilinin 20. yüzyılın ortalarındaki İtalyan bağlamına uyarlanması için önemli değişiklikler gerektirmiş olabilir. Güncellenmiş zamana rağmen, filmin Cleland'ın romanının ruhuna ve içeriğine diğer birçok sinematik uyarlamadan daha sadık olduğu sıklıkla belirtilmektedir.[12] Bu durum, zaman dilimi değişse de, "Fanny Hill"in temel temaları olan hormonal keşif, kadın özgürlüğü ve depreşime yönelik toplumsal tutumların senaryoda korunduğunu düşündürmektedir.

• Temalar ve mesajlar:

Senaristler, başkahraman Mimma'nın Paprika olarak yolculuğu aracılığıyla kendini keşfetme ve hormonal özgürlük gibi belirgin temaları keşfetmeyi amaçlamışlardır.[14] Anlatı, bu özel meslekte kadınların gücünü, ekonomik fırsatlarını ve sosyal dinamiklerini inceleyen bir kadının tepişme ticaretindeki yükselişini kronikleştirmektedir.[18, 19, 20] Film sıklıkla hafif erossal bir komedi olarak tanımlanmaktadır; bu da senaristlerin erossal içeriği dengelemek ve potansiyel olarak konuyu daha erişilebilir kılmak için senaryoya mizahı dahil ettiklerini göstermektedir.[18, 19, 20] Bazı incelemeler melodramatik unsurların yanı sıra bir tutam gerçekçiliğin varlığını da belirtmektedir; bu da senaristlerin hikayeyi tamamen istismarcı olmaktan ziyade bir tür duygusal ve sosyal bağlama oturtmayı amaçladıklarını düşündürmektedir.[21] Eleştirmenler tarafından sıkça övülen filmin şık ve iyi tempolu doğası, senaristlerin anlatının ritmi ve akışı da dahil olmak üzere hikayenin sinematik sunumuna dikkat ettiklerini göstermektedir.[21]

7. Sonuç:

  • Bulguların özeti:

Tinto Brass, erossal film türüne yaptığı katkılarla tanınan bir yönetmendir, Bernardino Zapponi ise başta Federico Fellini ile yaptığı işbirlikleri olmak üzere tanınan saygın bir senaristtir. Birleşmiş yetenekleri muhtemelen "Paprika"nın benzersiz karakterini şekillendirmiştir. Tinto Brass ile yapılan röportajlar, filmin kişisel ilham kaynakları ve genel sanatsal vizyonu hakkında bilgiler sunmaktadır. Ancak Bernardino Zapponi ile "Paprika" için yapılan işbirlikçi senaryo yazım süreci hakkında belirli ayrıntılar, sağlanan araştırma materyalinde sınırlıdır.

• Son düşünceler:

Erossal hikaye anlatımına net bir vizyonu olan bir yönetmen olan Tinto Brass ve güçlü bir edebi geçmişe ve sinematik ustalara çalışma geçmişine sahip bir senarist olan Bernardino Zapponi arasındaki işbirliği, muhtemelen hem görsel olarak ilgi çekici hem de anlatısal olarak sürükleyici bir filmle sonuçlanmıştır. Yaratılış süreçleri hakkında daha özel ayrıntılar elde etmek için arşiv materyalleri, prodüksiyon notları veya filmin yapımında yer alan kişilerle yapılan daha kapsamlı röportajlar potansiyel olarak daha fazla araştırılabilir. Sosyal medya platformlarında kesitleri verilip viral edilmiştir.

Yıl

Film Adı

Notlar

1964

Ca ira - il fiume della vita

Tinto Brass'ın yönettiği ilk film.

1976

Salon Kitty

II. Dünya Savaşı sırasında bir Berlin umumhaneinde geçen Nazi erossal filmi.

1979

Caligula

Roma İmparatoru Caligula hakkında tartışmalı bir tarihi erossal film.

1983

The Key ( La Chiave)

Üst orta yaşlı bir çiftin cinsel deneylerini konu alan erossal drama.

1991

Paprika

John Cleland'ın "Fanny Hill" romanının 1950'ler İtalyası'na uyarlanmış bir versiyonu.

1992

All Ladies Do It ( Così fan tutte)

Cinsel partnerlerini baştan çıkararak erkekler hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen genç bir kadının hikayesi.

1998

Monella

1950'ler İtalyası'nda genç bir kadının cinsel uyanışını konu alan bir erossal komedi.

 

Bernardino Zapponi'nin Filmografisinden Seçilmiş Eserler

Yıl

Film Adı

Yönetmen

Notlar

1969

Satyricon

Federico Fellini

Senarist

1972

Roma

Federico Fellini

Senarist

1973

Amarcord

Federico Fellini

Senarist

1976

Fellini's Casanova

Federico Fellini

Senarist; En İyi Uyarlama Senaryo dalında Akademi Ödülü Adaylığı

1991

Paprika

Tinto Brass

Senarist

E-Tablolar'a aktar

Referanslar:

1) (Bulunamadı)

2) https://en.wikipedia.org/wiki/Paprika_(1991_film)

3) https://it.wikipedia.org/wiki/Paprika_(film_1991)

4) (Bulunamadı)

5) https://www.imdb.com/title/tt0102658/

6) https://letterboxd.com/film/paprika-1991/

7) https://www.allmovie.com/movie/paprika-vm47081

8) https://en.wikipedia.org/wiki/Tinto_Brass

9) https://www.imdb.com/name/nm0000933/bio

10) https://m.imdb.com/title/tt0102658/releaseinfo

11) https://www.blu-ray.com/movies/Paprika-Blu-ray/134836/

12) (Bulunamadı)

13) (Bulunamadı)

14) https://www.themoviedb.org/movie/50365-paprika

15) https://www.filmaffinity.com/us/film278415.html

16) https://www.sensacine.com/peliculas/pelicula-28897/detalles/

17) (Bulunamadı)

18) https://www.criterionchannel.com/tinto-brass-erotic-excess/paprika

19) https://www.criterion.com/current/posts/7213-tinto-brass-s-erotic-excess-on-the-criterion-channel

20) (Bulunamadı)

21) https://www.movie-censorship.com/bluray.php?ID=143144

22) (Bulunamadı)

23) https://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=11625

24) https://www.worldcat.org/title/paprika/oclc/31866480

25) (Bulunamadı)

26) https://www.lombardiabeniculturali.it/luoghi/schede/lombardia-beni-culturali-SIRBeC-LO540-00318/

27) https://it.wikipedia.org/wiki/Villa_Sola_Cabiati

28) (Bulunamadı)

29) (Bulunamadı)

30) (Bulunamadı)

31) https://en.wikipedia.org/wiki/Paprika_(2006_film)

32) https://www.simplyscripts.com/

33) https://imsdb.com/

34) (Bulunamadı)

35) (Bulunamadı)

36) https://www.csfd.cz/film/8035-paprika/prehled/

37) https://www.allmovie.com/artist/tinto-brass-p8891

38) https://www.allmovie.com/movie/caligula-v83588

39) https://www.allmovie.com/movie/salon-kitty-v43451

40) https://www.allmovie.com/movie/la-chiave-the-key-vm89245

41) https://www.allmovie.com/movie/cosi-fan-tutte-all-ladies-do-it-v114787

42) https://www.allmovie.com/movie/monella-v171883

43) https://www.imdb.com/title/tt0075839/

44) https://www.imdb.com/title/tt0086994/

45) https://www.imdb.com/title/tt0103779/

46) https://www.imdb.com/title/tt0110953/

47) https://www.imdb.com/title/tt0156993/

48) https://www.imdb.com/title/tt0072718/

49) https://www.findagrave.com/memorial/8174873/bernardino-zapponi

50) https://en.wikipedia.org/wiki/Bernardino_Zapponi

51) https://it.wikipedia.org/wiki/Bernardino_Zapponi

52) https://www.imdb.com/name/nm0952879/

53) https://www.allmovie.com/artist/bernardino-zapponi-p120431

54) http://www.treccani.it/enciclopedia/bernardino-zapponi/

55) https://www.nytimes.com/2000/02/20/arts/bernardino-zapponi-72-fellini-collaborator.html

56) https://www.britannica.com/biography/Federico-Fellini

57) https://www.criterion.com/current/posts/461-satyricon-fellini-s-pagan-carnival

58) (Bulunamadı)

59) (Bulunamadı)

60) (Bulunamadı)

61) https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/1977

62) https://www.filmaffinity.com/en/film373609.html

63) https://www.worldcat.org/search?q=au%3AZapponi%2C+Bernardino&fq=&inst=42627&dblist=638

Kaynak: https://vipfilmizle.net/film/paprika-1991-izle Erişim: 12.04.2025 Cumartesi

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İletişim

Google Tablolarda Script İle Satır Silmek

Osmanlı İktisat Tarihi, Ders Notları